söndag 3 november 2013

Ska aldrig mer bestämma något!

I början av året så bestämde jag mig för att 2013 skulle bli året då det skulle ske. Min bok skulle bli skriven, mitt liv skulle bli annorlunda, jag skulle ta tag i allt. Och visst blev 2013 ett år jag alltid kommer att minnas - det kan jag säga redan fast det är två månader kvar.

Mycket har hänt och det värsta är ju att cancerhelvetet kom och stal min syster. Sedan kollapsade njurarna på min älskade katt Luigi och vi fick lov att låta honom somna in. Före det hade min andra katt Mario blivit förlamad och fått en dödsdom av veterinären, men tack och lov så har han återhämtat sig. Till detta en massa mindre jobbiga saker som hänt.

Ibland känns det som jag "jinxade" året med att gå ut för hårt i januari och tro att jag var något. Förstår ju rent intellektuellt att det inte är så, men hjärnan tänker som den vill ibland.

Året har i alla fall lärt mig var mina vänner finns och tyvärr - även vilka som inte var det. En sorg bara det, att förlora de man trodde på.

Varje kväll bestämmer jag mig för att I MORGON så ska jag ta tag i romanen igen. Sedan vaknar jag nästa dag och ingenting blir gjort. Det är som en grå dimma runt omkring mig som aldrig vill lätta. Kvinnorna i TSHTF väntar desperat på att jag ska återkomma och föra dem vidare framåt. I morgon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar